zaterdag 19 januari 2013

Investeren in verstand



“Ah, hier zit nog een stukje…. Zo, nu kun je ze mee naar huis nemen. Wil je dat?” Iiieeel, wil ik mijn verstandskiezen mee naar huis nemen die net getrokken zijn? Wat moet ik daarmee? Een stukje van mijn lichaam dat niet eens voor problemen zorgde maar er toch uit moest. Op een manier die verschrikkelijk klonk maar ik door de verdoving gelukkig niet voelde. Misschien wel interessant om te bekijken, maar al dat bloed? “Hmm, doe maar” mompel ik terwijl ik nog met mijn kaken gespreid lig. Ik vertel hem dat ik het wel mee vond vallen en hij vraagt me dat door te vertellen omdat iedereen alleen maar griezelverhalen verspreidt over verstandskiezen trekken. Bij deze dus.
Ik heb ze eruit laten halen omdat de kans groot is dat ik er over 2-3 jaar last van zal krijgen. Het is dus een soort investering om ze er nu uit te laten halen. Nu pijn, zodat die later niet veel groter is en ik dan niet eventuele weken vol trainen hoef te missen juist als die belangrijk zijn. Over 2-3 jaar betekent voorbereiding op de Olympische Spelen..
Ik weet niet of het mijn economische achtergrond is, maar de laatste tijd valt alles op termen als ‘investeren’ en ‘winst oogsten’. 2012 was een van de mooiste jaren van mijn leven, en niet makkelijk te toppen. Is het mogelijk dat elk jaar steeds beter is? Want als dat zo is, zijn er geen uitschieters bij.. Wat heb je liever, een leven dat steeds een beetje leuker is of een turbulent leven met tijden van werken en tijden van oogsten?
Ik wil 2012 toppen en hopelijk gaat dat in het Olympische jaar 2016 wel gebeuren maar dan moet ik wel 2013, 2014 en 2015 investeren. Kunnen we dit ook vertalen op de rest van het leven? Vriendinnen- er voor hen zijn in moeilijke tijden zodat je de leuke tijden ook kunt delen of zodat zij er zijn wanneer jij ze nodig hebt? Mannen- geen seks op de eerste date zodat de relatie uiteindelijk waardevoller wordt en gebaseerd wordt op andere dingen? Een mooi lichaam- nu gezonder leven om straks met je lichaam te kunnen pronken? Werkt het altijd zo? Moeten we altijd investeren om iets beters te krijgen? Kun je je nòòit eens laten gaan? Ik denk het wel, zolang we onze focuss maar niet verliezen van wat we nou echt willen. Want als je even goed nadenkt, dan is er toch bijna niets wat het waard is om je dromen niet te halen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten